Fyra möjliga effekter av Googles nya AI Overviews

På sin senaste utvecklarkonvefens Google I/O den 14 maj i år presenterade Google så äntligen sin lanseringsfärdiga version av AI-svar i sin sökmotor, vad som tidigare kallats Google Search Generative Experience (SGE). Från scenen på amfiteatern Shoreline i Mountain View så tillkännagav Googles VD Sundar Pichai att AI Overviews rullas ut i USA och att fler länder skulle få det ”snart”.…

Vad gör en webbanalytiker?

En webbanalytiker eller en digital analytiker ska förstå och optimera organisationens digitala närvaro och marknadsförings­insatser. Genom att samla in, hantera och tolka data från olika källor kan webbanalytikern ge insikter som är avgörande för organisationens strategiska beslut när det gäller digital kommunikation.…

Vad gör en online­marknads­förare?

En onlinemarknadsförare eller digital marknadsförare är ansvarig för att driva och utveckla digitala marknads­förings­initiativ över olika plattformar. Denna roll innebär att utveckla, implementera, spåra och optimera digitala kampanjer för att uppnå specifika affärsmål. En viktig del av jobbet är att hantera och mäta framgången hos olika marknadsföringskanaler.…